Frösö Gummi, däck och fälgar i Östersund
Boka tid

Sök via däckdimension

Det finns inte så många produkter i lager

Köpinformation

Beställningar

Alla beställningar omhändertas inom 24 timmar (normal arbetsvecka). För att beställa ska du ha fyllt 18 år.

Beställning av fälg
OBS! Är du osäker på vilken bultcirkel, ET mm. du har på din bil så bestäm bara vilken tum storlek du vill ha, skicka ordern samt var noggrann att du skriver rätt Registreringsnummer alt. bilmodell så fixar vi resten och skulle fälgen du valt inte passa till just din bil så återkommer vi med alternativ åt dig.

Vad ingår ?

När du beställer produkter från Frösö Gummi ingår i vissa fall tillbehör och tjänster i priset.
Dessa listas nedan:
Kompletta hjul alltså 4st däck och 4st aluminiumfälg
Bult/mutter samt eventuell navringar för centrering på bilen ingår i dom fall det behövs.

Kompletta hjul alltså 4st Däck och 4st plåtfälg
OBS! Bult ingår inte, dock passar i de flesta fall bilens originalbult.

Aluminiumfälgar
Bult/mutter ingår om så behövs och även centreringsringar även kallad navringar ingår om det behövs. Alla priser inkluderar moms om inte annat anges.

Garanti

Alla varor på Frösö Gummi har 1 års garanti (avser fabrikationsfel). Skador på fälgar som orsakats av stenskott samt skador som orsakats av verktyg i samband med montering, demontering och balansering ersätts ej även kallad yttre påverkan.

Fraktpriser

Alla fraktpriser listas när du söker på däck, fälgar eller kompletta hjul. För att eventuell fraktkostnad lägg respektive produkt i kundkorgen så räknas ev. frakt ut automatiskt.

Leveranstid

Vi listar alla leveranstider på varje produkt när du söker via vår sökfunktioner på sidan, normal leveranstid från att däck, fälg, hjul är skickade är inom Sverige ca 2-5 arbetsdagar dock kan leveranstiden varierar beroende på vart i landet varorna ska levereras. Vissa orter har inte utkörning varje dag, det kan medföra att leveranstiden ökar någon dag. Under högsäsong (april, maj & oktober, november) kan leveranstiden bli någon dag längre. Om varan/varorna du beställt mot förmodan inte skulle finnas kontaktar vi dig så fort vi kan.

Transportskadat gods

Frösö Gummi tar allt ekonomiskt ansvar om varan kommer bort eller skadas under leveransen. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan av eventuella skador. Ser du att kartongen eller varan är skadad vid leveranstillfället ska du anmäla det direkt till ansvarig transportör vid mottagande av vara. Upptäcker du skadan när du packar upp din vara måste du anmäla det till oss via mail eller telefon inom 2 arbetsdagar från mottagandet av varan.

Outlöst gods

Kunden betalar för frakten, tur och retur. 
Vid köp av kompletta hjul debiteras kunden även med en avgift för avmontering.

Äganderättförbehåll

Alla varor förblir Frösö Gummi:s egendom till dess att full betalning erlagts.

Ångerrätt

Du som privatperson har enligt distansavtalslagen 14 dagar ångerrätt på alla varor utom varor som specialbeställts från tex. USA eller Europa efter dina önskemål alltså sånt som inte är ur ordinarie sortiment i Sverige, tex. Moto Metal, Boss, MSR, KMC mfl. Kontakt oss om du är osäker vad som gäller just din beställning. 
Ångerrätten börjar gälla när du tar emot din vara. Det är inte ett krav att ange orsak om du skulle ångra dig, men det är uppskattat eftersom vi på så sätt kan ta del av orsak och förhoppningsvis förbättra vår verksamhet. Varan ska vara i sitt ursprungliga skick för att ångerrätten ska gälla. Om du har köpt fälgar från Frösö Gummi är det viktigt att du handskas varsamt med varorna innan du fastställt att allting fungerar korrekt. När du har tagit emot dina paket, provmontera alltid ett av hjulen på bilens framaxel. Låt resterande paket vara ouppackade tills du försäkrat dig om att det första hjulet passar. Om någon produkt ej passar enligt Frösö Gummi:s rekommendationer ersätts naturligtvis varan. Har däremot kunden skadat någon av produkterna vid montering eller hantering kommer Frösö Gummi inte att bevilja ersättning för den aktuella produkten.

Avbeställning

Du som privatperson har enligt distansavtalslagen 14 dagar ångerrätt på alla varor utom specialbeställningar från USA och Europa då vi även kräver handpenning på vissa beställningar. Vid avbeställning måste kundtjänst kontaktas och kunden står själv för de fraktkostnader som tillkommer. Vi skickar returfraktsedel och instruktioner. Det är viktigt att däck och fälgar som skickas tillbaka paketeras väl eftersom det är du som kund som står för skador vid returfrakt. 
Är varorna inte skickade från vårt lager debiteras inte någon frakt, detta gäller inte specialbeställningar från USA och Europa tex. Moto Metal, Boss, KMC, MSR mfl. kontakt oss för utförligare information. Se även nedan för fraktkostnader. 

Fraktkostnader som debiteras kund vid retur 
- Däck 200 kr/däck 
- Fälg 200 kr/fälg 
- Kompletta hjul 300 kr/hjul* 
- OBS! Vissa varor speciellt fälgar som vi beställer enligt dina önskemål från tex USA har vi begränsad returrätt på men det gäller som sagt bara speciella beställningsvaror tex. Moto Metal, Boss, KMC, MSR mfl. är du osäker på vad som gäller så kontakt oss via mail eller telefon. Vid godkänd retur på USA produkter debiteras returfrakt på mellan 1300-1800 kr per fälg.
*Vid kompletta hjul tillkommer även en avgift på 300 kr/4st för avmontering.

Återbetalning

Återbetalning från Frösö Gummi sker inom 30 dagar från det att vi mottagit returvaran och konstaterat att den är oanvänd. Ett krav för att ångerrätten ska gälla är att levererade produkter ska vara oanvända och paketerade i originalemballage. Ifall skada uppkommit eller om produkterna skulle ha kommit bort upphör ångerrätten att gälla.

Reklamationer

Vid misstänkt reklamation ska Frösö Gummi alltid kontaktas via mail eller telefon. Reklamationsblanketter och eventuella returfraktsedlar kommer att skickas ut. Vid godkänd reklamation ersätts kund med likvärdig produkt. Frösö Gummi måste alltid konstatera tillverknings eller materialfel innan vi skickar ut en ny produkt. Frösö Gummi ersätter inte kringkostnader som t.ex. montering, hyrbil etc. Vid ej godkänd reklamation debiteras kunden fraktkostnaderna. 
Det är viktigt att däck och fälgar som skickas tillbaka paketeras väl eftersom det är du som kund som står ansvarig för skador vid returfrakt.

Obalans i hjulen

Vid obalans i hjulen så godtar vi inte det som en reklamation. Du måste ringa in om du har detta problem, för att varsko kundtjänst om det.  
Upplever du obalans så hänvisar vi dig därför till din lokala däckverkstad.  
Du får själv lägga ut pengarna och vi ersätter dig i efterhand efter att vi fått in kvittot. Vi ersätter upp till 600kr totalt. Detta gäller endast om du har köpt kompletta hjul från oss.

Övrigt

Force Majeure 
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Frösö Gummi:s sida, som gör att Frösö Gummi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Frösö Gummi befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.  

Sekretess och säkerhet enligt GDPR
När du handlar hos Frösö Gummi lämnar du personuppgifter, leveransuppgifter samt eventuellt andra uppgifter. Dina uppgifter är nödvändiga och används för att vi ska kunna ta emot och behandla din order. Betalkortsuppgifter lagras alltid i oläsbar form. Vi kommer i förstahand att kommunicera med hjälp av e-post. På e-postadressen ni registrerar eller har registrerat kommer automatiserad information om beställning, registrering samt eventuella förmånserbjudanden att skickas. Dina uppgifter när du handlar hos oss via hemsidan sparas i 24 månader och nyttjas enbart av Frösö Gummi samt vår betallösningsleverantör. Du som handlar har rätten att begära tillgång till samt radering av dina uppgifter. Du har även rätt att kontakta Integritetsmyndigheten om du är missnöjd med vår hantering. Kontaktuppgifter till oss hittar du nedan.

Support 
Ni kan alltid kontakta oss via mail: info@frosogummi.se 
Det går även att nå oss via telefon: +46 (0) 63-104666 
Mån - Fre 08.00-17.00.